onsdag den 17. september 2014

Lækre og sunde knækbrød

Min søde storesøster havde bedt mig lave knækbrød til hende. Det ville jeg jo selvfølgelig ikke sige nej til :)
De er super nemme at lave, de er ganske sunde, og så smager de jo bare godt :P

Afhængig af størresle: 15-20 stk

Ingredienser:
15 g græskarkerner
25 g hørfrø
20 g solsikkekerner
75 g havregryn
75 g grahamsmel
3/4 tsk salt
1 tsk bagepulver
1 dl vand
3 spsk olie
æg eller mælk til pensling
Lidt sesamfrø som drys

Fremgangsmåde:
Rør alle frø og kerne sammen med bagepulver og salt og tilsæt så vand og olie.
Rul dejen ud mellem to stykker bagepapir. Jeg rullede min ud, så den havde en tykkelse på ca. 2 mm.
Jeg valgte at stikke mine ud med en hjerteudstikker, men har du ikke lyst til at stikke dem ud, kan du sagtens bare skære dem i firkanter med en pizzaskærer f.eks.
Bag dem ved 200 grader alm. ovn i ca. 15-20 minutter. Mærk på dem før du tager dem ud. Er de stadig lidt bløde og blege i overfladen, kan de godt tåle lidt mere :)
tag dem ud af ovnen, og lad dem køle på en bagerist.

Lidt med lakrids...


Her eksperimenterede jeg lidt og tilsatte lidt under ½ tsk Raw Liquorice Powder fra Johan Bülow i lidt under 1/4 af dejen. Hold da op - det er bare noget, der rykker! :D
Det er virkelig en god måde, at pifte sit knækbrød op med! :P

Rigtig godt fornøjelse
Knus Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar