lørdag den 29. marts 2014

Hjemmelavet syltetøj♥


Her i går lavede jeg hjemmelavet hindbær- og jordbærsyltetøj. Jeg var meget overrasket over, hvor nemt det egentlig er, og det smager jo bare super godt! :-)

Ingredienser:
250 g. fråsne bær(jeg brugte hindbær og jordbær)
200 g. hvidt sukker
1-2 spsk. citronsaft
1 tsk. vaniljepulver
ca. lidt under ½ tsk melatin
Samt nogle syltetøjsglas - jeg købte mine i Bilka til 17 kr. stykket.

Fremgangsmåde:
Bær og sukker koges op. Lad det småkoge i ca. 7-10 minutter. Afskum syltetøjet for urenheder(noget hvidt skum, som lægger sig på overfladen) 
Skold dine syltetøjsglas - hvis dit melatin ikke indeholder konserveringsmiddel, ville jeg forstå at skylle glasset med en lille smule Atamon.
Hæld syltetøjet op i glasset og stil det på køl - gerne natten over :-)

Så simpelt er det bare, og det smager bare endnu bedre, end det man køber ;-)
~ Ida♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar