søndag den 2. februar 2014

Pandekager med vanilje og kardemomme♥


Idag vil jeg dele en opskrift med jer, som er på disse super nemme og super lækre pandekager. De er mine absolut yndlings pandekager! De er blevet bagt hvert evig eneste år, jeg har holdt fødselsdag, lige så længe jeg kan huske :)

Opskriften giver ca. 12 pandekager

Ingredienser:  
200 g. hvedemel
Kornene fra 1 vaniljestang.
1½ spsk. sukker
1/4 tsk. salt
½ tsk. kardemomme
3 æg
4 dl. mælk
3 spsk. vand
Lidt smør eller margarine til stegning.

Fremgangsmåde:
Pisk mælk, æg og vand sammen. Mas vaniljekorn sammen med sukker, og tilsæt det sammen med de øvrige ingredienser og pisk til der ikke er flere klumper i dejen.
Lad den hvile på køl i ca. 30 minutter.
Bag pandekagerne, som man nu bager dem ;)


Jeg vil gerne beklage, at mine billeder aldrig bliver lige så spændende at se på, som Emmas bliver. Det er de altså bare lidt bedre til, end jeg er ;)

Det var så mit bidrag til bloggen idag, jeg håber I ville kunne bruge opskriften :)

~Ida ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar