onsdag den 5. februar 2014

Svampet chokoladekage med daim♥


I mandags bagte jeg denne skønne chokoladekage med daim, da der var min tur til at have kage med til klassens time tirsdag :-)

8-10 personer

Ingredienser:
250 gram Sukker
2 Æg
150 g flydende margarine
225 g hvedemel
2 spsk. Kakao
2 tsk. Vaniljesukker
2 tsk. Bagepulver
2 dl. mælk
ca. 2-3 daimbare(alt efter smag og behag)

Fremgangsmåde:
Start med at piske æg og sukker sammen til det er hvidt og luftigt.
Tilsæt margarinen og pisk godt.
Mel, bagepulver, kakao og vaniljesukker blandes godt sammen.
Pisk videre og tilsæt så melblandingen  og mælken skiftevis lidt ad gangen. 
Hak eller blend daimbarerne halvgroft. Ikke alt for groft, men heller ikke alt for fint. Det skulle gerne være sådan, at man ville kunne få små stykker af daim i næsten hver bid ;-)
Bag kagen i en form på ca. 30x20 cm, ved 175 grader i ca. 30 minutter :-)

Kagen blev virkelig lækker og svampet og havde en rigtig god smag. Det var lidt et sats med daimen, da det faktisk ikke var en del af opskriften, hvilket resulterede i, at man faktisk ikke kunne smage daimen, da jeg havde blendet den for fint, og jeg havde ikke brugt nok daim, men i denne opskrift har jeg skrevet, at man kan skal bruge lidt mere daim i forhold til mængden af dej, end jeg gjorde, samt skrevet, at man ikke skal blende/hakke det alt for fint :-D 
- Man kan forresten også sagtens undlade daimen, så har man bare en vildt lækker, svampet chokoladekage :-)

God bagelyst

~ Ida♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar