onsdag den 28. oktober 2015

Cakepops med chokolade



I sidste uge havde jeg en ½ chokoladekage, som jeg skulle have brugt. Derfor besluttede jeg mig for at lave cakepops. De er super nemme at lave, og man kan gøre dem så personlige som man har lyst :-)

ca. 20 stk.

Ingredienser:
½ god chokoladekage
75 g. smør
75 g. flormelis
1 spsk. mælk
30 g. smeltet 70% chokolade
2 spsk. kakao
200-300 g. god mørk chokolade

20 ispinde eller andre former for træ-/plastikpinde

Fremgangsmåde:
Start med at lave smørcremen.
Pisk smør og flormelis rigtig luftigt med kakaopulveret. Pisk et godt stykke tid, så du har en luftig og tyk smørcreme. Tilsæt så den smeltede chokolade og pisk. Tilsæt så en smule af mælken, til konsistensen er tilpas.
Smuldr så kagen til helt fine krummer. Bland en smule af smørcremen i, lidt ad gangen. Det skal have en konsistens så man kan presse det sammen til en kugle, men ikke sådan, at det er alt for blødt og umedgørligt. Del så massen i 2 stykker og rul dem til kugler. Læg dem på en bageplade og smid dem i fryseren i 10-15 minutter.
Temperér din chokolade og dyp dine pinde 1 cm ned. Tag en kugle stik pinden halvvejs ind. Tør en smule af den overskydende chokolade væk.
Gør det ved dem alle og lad chokoladen størkne 5 min. på køl. Tag dem så ud og dyp dem fuldkommen. Slå så meget af chokoladen af som muligt, så man så et tyndt lag chokolade.
Pynt dem evt. med krymmel og og las chokoladen størkne. Spis dem og opbevar dem på køl :-)

God fornøjelse
Hilsen Ida Rossing


Ingen kommentarer:

Send en kommentar