søndag den 25. januar 2015

Chokoladebrownies

Billederne er desværre ikke særlig spændende i dag, da jeg ikke kunne skære i den, da jeg skulle have den med i skole. 
I dag har jeg bagt denne sindssyg lækre chokoladebrownie, som jeg vil tage med i skole i morgen. Den indeholder masser af chokolade, som er med til, at den bliver ekstra lækker. Denne brownie er en smule mere luftig og "kage-agtig" end en normal brownie ville være, hvilket jeg synes er rart.
Den er meget simpelt at gå til og smager fantastisk!<3

Passer til en ½ bradepande/12-16 personer

Ingredienser:
85 g. smør, stuetemp.
250 g. sukker
3 æg
230 g. mørk chokolade (ca. 50-60%)
5 spsk. mælk, håndlun
1½ spsk. glukosesirup(kan undlades)
2 tsk. vaniljeekstrakt
2 tsk. instant kaffepulver
105 g. hvedemel
1 spsk. kakaopulver
3/4 tsk. bagepulver
1 knsp. salt
En god håndfuld chokoladechunks


Fremgangsmåde:
Smelt chokoladen over vandbad til den kun lige er smeltet og lad den køle en smule.
Bland så mel, kakaopulver, kaffepulver, bagepulver og salt og stil det til side.
Pisk så smør, glukosesirup og sukker sammen med et piskeris. Tilsæt æggene ét af gangen og rør. Tilsæt mælk og vaniljeekstrakt og rør.
Tilsæt så den smeltede, afkølede chokolade og rør.
Tilsæt så de tørre ingredienser samt chokoladechunksne og rør godt til dejen er ensartet.
Bag ved 180 grader i 30-35 minutter, eller til en tandstikker kun har en lille bitte smule kage siddende på sig, når man stikker i kagen.
Når kagen er afkølet kan man spise den som den er eller pynte den lidt. Jeg valgte at give den et tyndt, tyndt lag chokoladeganache og lidt hakkede nødder samt lidt hvid chokoladesne, som jeg havde tilovers fra nytårsdesserten.

Billederne er desværre ikke særlig spændende i dag, da jeg ikke kunne skære i den, da jeg skulle have den med i skole. 

Som sagt er dette en vildt lækker og lidt luftig brownie, som jeg håber, min klasse bliver glade for i morgen :)

Mange knus
Ida Rossing

Ingen kommentarer:

Send en kommentar