mandag den 25. august 2014

Sprøde, franske snegle

























Her i sidste uge fandt jeg en pakke butterdej i fryseren, som snart skulle bruges. Derfor valgte jeg at lave disse meget lækre, sprøde, franske snegle.


Ca. 18-22 stk.

Ingredienser:
4 plader butterdej
75 g. blødt smør
50 g. rørsukker
1½ tsk. stødt kanel
En hel del ekstra hvidt sukker til udrulning.

Fremgangsmåde:
Start med at rulle butterdejspladerne tyndt ud enkeltvis.
Sæt dem så sammen to og to, så du får to aflange udrullede butterdejsplader.
Pisk så det bløde smør, sukker og kanel sammen til en ensartet, cremet masse.
Spred cremen jævnt over butterdejsbundene og rul dem stramt.
Tag en saks eller kniv og skær/klip små snegle på ca. 2 cm. tykkelse.
Tag så kagerullen og rul dem ultra tyndt ud i et lag sukker Når de er fordoblet i størrelse vendes de lige i lidt sukker inden de lægges på en bageplade og bages i 10-12 min. ved 200 grader.
Jeg bagte 10 på hver plade.

Jeg synes personligt, at de var virkelig lækre! De var meget sprøde og delikate, og mine veninder i skolen, var også elle vilde med dem! :-)

God fornøjelse
~  Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar