fredag den 23. maj 2014

Cake-Pops med citron ♥


Hej alle sammen :)
Nu er jeg tilbage med nogle opskrifter igen. Her på det seneste har jeg bare arbejdet rigtig meget, da jeg er begyndt at arbejde i Bilka-bageren :D
Men i hvert fald vil jeg gerne dele opskriften på disse lækre cake pops med citron :)

Ca. 30 stk.

Ingredienser:

Fremgangsmåde:
Start med at smuldre kagen til fine krummer.
Bland derefter din citron-buttercreamfrosting i, så du går en masse, der godt kunne minde lidt om trøffeldej.
Tril derefter kugler af dejen, der er lidt mindre end en bordtennisbold. Læg dem på en bageplade med bagepapir i, og sæt dem i fryseren til de er faste. Det tager ca. 20-30 minutter.
Imens smeltes der noget chokolade og der findes nogle pinde, som cake-popsne skal sidde på klar. Jeg har købt mine hos Bolsjehuset.dk, men man kan også godt bruge alm. grillspyd. De andre her er bare stærkere.
Når de er faste, men selvfølgelig ikke frosne, tager man en pind og dypper den ca. 1½ cm ned i chokoladen og stikker den derefter ned cake-poppen. Og lad endelig det overskydende chokolade, der er tilovers rundt om pinden siddende :)
Når chokoladen er størknet dyppes hele cakepoppen i smeltet chokolade og sætte til at størkne i en flamingokasse fx. Det er her man skal drysse med krymmel evt. :)
Jeg brugte hvidchokolade tilsat lidt oliebaseret chokoladefarve :)

God fornøjelse
~Ida ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar